کد خبر: ۸۱۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴ 21 January 2020
رانندگان تاکسی‌های تلفنی شهری از اختصاص نیافتن سهمیه بنزین گلایه مندند.

پس از اجرای قانون سهمیه بندی بنزین و اعلام سهمیه‌های تخصیص یافته به خودرو‌های شخصی و عمومی، نکته حائز اهمیتی که سوالات زیادی در برداشته وهمچنان بلاتکلیف است، سهمیه خودرو‌های آژانس‌ها است که روزانه مصرف بیشتری نسبت به خودرو‌های شخصی دارند.

در حالی که حدود دو ماه از آغاز سهمیه بندی دوباره بنزین در کشور می‌گذرد، هنوز سهمیه‌ای به رانندگان تاکسی تلفنی پرداخت نشده است که این موضوع باعث انتقاد جدی رانندگان و به وجود آمدن مشکل معیشتی برای آنان شده است.

در زمان اجرای طرح، مسئولان امر به رانندگان آژانس‌ها اطمینان خاطر دادند که سهمیه متناسب با مسافت‌های طی شده برای آنان اختصاص می‌یابد که البته تابحال محقق نشده است.

در روز‌های نخست اجرایی شدن طرح سهمیه بندی بنزین، اختصاص ماهانه ۲۰۰ لیتر بنزین به تاکسی‌های تلفنی مطرح شد، اما متاسفانه با وجود گذشت دو ماه از آغاز این طرح هنوز روزنه امیدی در این مسیر دیده نمی‌شود.

تابحال به رانندگان آژانس‌های تحت پوشش اتحادیه خودروی سواری کرایه تحت نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت یک لیتر بنزین یا یک ریال اعتبار اختصاص داده نشده است. 

اکثر آژانس‌ها بدلیل عدم راهکار‌های تشویقی برای رانندگان رو به ورشکستگی هستند و
رانندگان هم بدلیل بالارفتن هزینه‌ها و ثابت ماندن درآمد، یکی پس از دیگری از همکاری با آژانس‌ها کناره گیری می‌کنند، گرچه مدیران برخی آژانس‌ها برای جلوگیری از افزایش نرخ‌ها از سوی رانندگان از سهم در آمدی دفاتر خود گذشت کرده اند، اما این نمی‌تواند راهکار ماندگاری باشد.

همچنین با توجه به افزایش قیمت بنزین شاهد شکایات و تشکیل پرونده‌های زیادی برای رانندگان هستیم که خود مشملی است برمشکلات عدیده این صنف.

دولت باید بپذیرد که در بخشی که بنزین اثر مستقیم بر حمل کالا و مسافر دارد با تخصیص سهمیه بنزین و پرداخت یارانه آن را مدیریت کند.

چرا وزارتخانه‌های کشور نفت، صمت در پیگیری و حل این مشکل که بر آسایش آحاد جامعه اثر مستقیم دارد، تعلل می‌کنند؟

چرا اطلاعات رانندگان تاکسی تلفنی‌ها از طریق سایت اصناف زودتر بررسی و پالایش نمی‌شود؟

آیا بهتر نبود قبل از سهمیه بندی، اول به ثبت مشخصات و شناسنامه دار کردن این رانندگان اقدام می‌کردند؟


قنائی نایب رئیس اتحادیه موسسات حمل و نقل مسافر و صنوف وابسته شهرستان ملایر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار